Kundeservice

Dersom du ikke finner ditt svar i listen med besvarte bespørsmål nedenfor kan du kontakte oss med informasjon nederst på siden. Takk!

Ofte stilte spørsmål

Jeg trenger hjelp til bestillingen min

Vi vil hjelpe deg så godt vi kan! Ta gjerne kontakt en gang for mye enn en gang for lite! Du kan nå oss via mail til post@tittinngarn.no chat på facebook eller instagram.

Hvor ligger butikken deres?

Butikken vår ligger midt i storgata i Rakkestad sentrum. Tvers ovenfor Retro og ved siden av Campino

Hvor parkerer jeg hos dere

I hele Rakkestad så er det gratis parkering. Du kan parkere langs med jernbanen, på parkeringsplasser rundt om i sentrum, eller f.eks ved kulturhuset. Ser du en ledig plass så er det 90% sjans for at du kan parkere der. Fins ikke parkeringsvakter i Rakkestad så du kan nesten parkere på fortauet om du vil 😉

Har dere strikkecafe

Titt inn lunsj som er naboen vår – har strikkecafe andre onsdagen hver mnd. Vi har da åpent mens det pågår fra 18-21.

Jeg vil bestille gavekort i nettbutikken

Pr dd så har vi dessverre ikke gavekort i vår nettbutikk som noen enkel løsning. Men vi er ikke rådløse for det! Send en mail til post@tittinngarn.no eller ta kontakt via instagram eller facebook så kan du vippse summen du ønsker å gi i gavekort og vi lager en helt egen rabattkode tilsvarende summen som du får tilsendt på mail.

Hvilken fordel er det å melde seg inn i kundeklubben?

Alle som melder seg inn i kundeklubben får tilsendt en rabattkode med en gang. Den er gyldig til 1 bestilling.

Ca 1 gang i mnd så sender vi ut et nyhetsbrev. Noen ganger litt oftere hvis det er noe spesielt som skjer. I ALLE nyhetsbrevene vi sender ut så ligger det ved en ekstra rabattkode som kun er gyldig for de som mottar nyhetsbrev. Disse rabattkodene kan brukes både i nettbutikk og fysisk butikk.

Som mottager av nyhetsbrev så får du også noen ganger vite om tilbud før de lanseres. Slik at du kan planlegge og være tidlig uke – for å sikre deg et godt tilbud. Du får også noen ganger lov å komme før eller etter åpningstid for å sikre deg de beste tilbudene.

Du kan være med å bestemme hva som skal på tilbud. Send oss en mail med ønske om tilbud til ims@tittinngarn.no så kanskje det kommer i oppfyllelse.

Hvorfor vakuumpakker dere garnet?

Vi vakuumpakker for at pakkene skal bli så små som mulig slik at den kommer direkte i postkassen din. Garnet tar ikke noe skade av dette, men magebåndene kan kanskje bli litt skrukkete.

Jeg vil kjøpe garn, men usikker på fargekombinasjoner

Vi hjelper deg gjerne med å finne farger. Send oss en melding på instagram eller facebook og fortell hva du er ute etter – så sender vi deg bilder av kombinasjoner. Vær obs på at dette får vi bare gjort i åpningstid og at det kan ta litt tid.

Jeg er på utkikk etter varer jeg ikke finner hos dere

Vi har en del varer, men på langt nær alt. Er det noe du savner så ikke nøl med å ta kontakt. Vi har også mer i fysisk butikk enn vi har i nettbutikken f.eks pga manglende bilde.

Jeg er på utkikk etter et spesifikt partinr

Du kan gjerne ta kontakt med oss og høre. Dersom vi ikke har så kan vi godt høre videre for deg med noen andre butikker for å finne noen som har. Vi har mange slike forespørsler hver uke. Så dersom du ikke får noe svar fra oss send oss gjerne en ny melding og etterspør. Ting kan gå litt i glemmeboken.

Er jeg garantert samme parti på garn når jeg bestiller hos dere?

Vi sjekker ALLTID partinr. Hvis vi ikke har nok til orderen din i samme parti så tar vi alltid kontakt med deg. Bestiller du tilbudsvarer som vi selger ut så er det dog ingen garanti for at det blir samme parti. Men du vil allikevel få en melding i forkant.

Jeg har knekt strikkepinnen min

Vi selger stort sett Knitpro pinner, som har garanti. Så hvis du skulle være uheldig å knekke pinnen din mens du strikker, eller kanskje den har et hakk i seg – vaieren detter av? Da kan du sende den tilbake, skriv bare at den feiler det og det – så sender vi deg ny. Du trenger ikke henvise til ordrenr eller faktura

Jeg sliter med strikketøyet mitt

Hvis du bor i nærheten og ikke får til strikketøyet ditt så ikke nøl med å ta det med deg til oss i butikken – så skal vi hjelpe deg. Det er null problem og noe vi gjør gratis når du kjøper garn og varer hos oss.

Hvis du bor lenger unna så bare send oss melding på facebook eller instagram så skal vi prøve så godt vi kan å hjelpe til.

Jeg er på utkikk etter en oppskrift fra Rauma

Vi har alle oppskriftene til Rauma som er strikket i garn vi har. Men vi har ikke alle ute i nettbutikken. Send oss en mail til post@tittinngarn.no eller melding på facebook og instagram så skal vi enten få ordnet det manuelt for deg – eller så laster vi opp oppskriften i nettbutikken.

Hvilke betalingsmåter har dere?

Hos oss så kan du betale med kort eller faktura via klarna eller du kan vippse.

Jeg ønsker ikke å bruke klarna og har ikke vipps

Dersom du av egne årsaker ikke ønsker å bruke klarna så bare send en mail til post@tittinngarn.no så sender vi deg en faktura. Da blir varene sendt så fort vi får bekreftet at fakturaen er betalt.

Hvordan kan jeg betale for varer når jeg bestiller fra utlandet

Hvis du ikke har mulighet til å vippse eller sette inn på konto så kan vi lage faktura via paypal til deg.

Jeg sliter med betalingen

Noen ganger så vil ikke teknologien. Får du noen feil iløpet av bestillingen din så ikke nøl med å send en melding på facebook, instagram eller send mail til post@tittinngarn.no

Jeg prøver å bestille med får ikke til vipps

Noen ganger (les: litt for ofte) så kommer bestillinger betalt med vipps inn som kansellert hos oss. Det er når det kanskje har vært noe problemer med vippskontoen eller det er brukt feil kort. Du vil da alltid få en mail fra oss med tilbud om at vi slår det manuelt. Ser vi at du har lagt inn to like bestillinger og den ene er kansellert så tar vi ikke kontakt

Jeg tror jeg har bestilt dobbelt opp

Bestilte du varer fra oss så vil du alltid få en ordrebekreftelse. Får du ikke det, og den heller ikke kommer i spam filteret ditt så har nok ikke ordren kommet igjennom. Hvis du prøver to ganger og det viser seg at den kom igjennom to ganger så vil vi ta kontakt før vi sender begge for å høre om det var meningen og bestille to like ordre.

Jeg vil legge til noe på ordren min

Hvis du skulle lagt til noe på ordren din, så send mail til post@tittinngarn.no eller send en melding på facebook eller instagram. Du kan også bestille på nytt, velge hent i butikk (for at portoen ikke skal legges til) og legge igjen beskjed om at det skal pakkes sammen.

Jeg har fått rabattkode som ikke virker

Ikke alle (les: sjefen sjæl) har så veldig pen håndskrift. Vi skriver håndskrevet hilsen til alle så ting kan gå litt fort noen ganger. Ikke nøl med å ta kontakt f.eks på instagram eller facebook så skal vi hjelpe deg.

Rabattkoden jeg fikk når jeg meldte meg inn i kundeklubben virker ikke

Alle som melder seg inn i kundeklubben vår (melder seg på nyhetsbrev) får tilsendt en rabattkode. I noen perioder så reklamerer vi med ekstra høy rabatt. Men disse er bare gyldig i en begrenset periode.

Jeg vil kjøpe oppskrift uten garn

Vi selger en god del oppskrifter uten garn. Men vi har også noen oppskrifter som må kjøpes med garn. Alle oppskriftene fra Sandnes og Rauma må man kjøpe minst 4 nøster fra leverandøren for å få kjøpt hos oss (eller til et prosjekt). Sånn er reglene og de forholder vi oss til da vi ikke ønsker å miste de som leverandører.

Jeg vil bytte ut garn i garnpakke

Har vi en garnpakke du gjerne vil ha, men du kanskje vil strikke i et alternativt garn? Det ordner vi! Send oss en mail til post@tittinngarn.no eller send melding på chat via facbook eller instagram.

Kan jeg få tilsendt varer fra Retro.as i pakke hos dere?

Selvfølgelig! Legg igjen en beskjed hos begge to at den skal sendes med varer fra Retro og Titt inn garn – og velg klikk og hent hos Retro så løper de over veien til oss og vi pakker det i samme pakke. Porto og miljø spart.

Jeg er på utkikk etter knapper

Vi har veldig VELDIG mange flere knapper i butikken enn i nettbutikken. Bare send oss en melding eller mail til post@tittinngarn.no med hva slags type knapp du vil ha så sender vi bilder i retur.

Jeg ønsker å bestille broderi, men finner ikke det jeg vil ha i nettbutikken

Vi kan få tak i alt av broderier fra permin.dk og evarosenstand.dk. Bare send oss en mail til post@tittinngarn.no med hvilke broderier du ønsker – så bestiller vi de og gir beskjed når vi har fått de inn på lager. Stort sett etter max 1 uke.

Jeg leter etter farge eller kvalitet fra Hillesvåg

Fra Hillesvåg kan vi bestille ALT helt ned i 1 stk av hver. Så hvis du vil ha noe derifra som vi ikke har inne så er det minste problemet. Send oss en mail til post@tittinngarn.no så skal vi bestille. Det er 2-3 ukers levering.

What if I need to modify my order?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

What if I need to modify my order?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

What if I need to change my shipping address?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

Can I get same day delivery?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

Har dere fri porto?

Vi har fri porto på alle ordre over 1000kr. De blir da sendt som pakke i postkassen. Hvis du vil at varene skal sendes som Norgespakke så må du legge igjen beskjed om det.

Må jeg betale full frakt for en liten vare?

Nei, vi har laget rabattkoden «44» som du kan bruke. Da får du 44 kr rabatt hvis du kjøper oppskrifter, knapper eller symeker til en verdi under 200kr.

Hvor ofte sender dere?

Vi sender minst 3 ganger i uken. Fra januar 2019 sender vi hver dag. Det betyr at alle bestillinger som har kommet inn innen kl 14 blir sendt samme dag.

Sender dere kun med Bring?

Vi har pr i dag kun levering med bring. Ønsker du noen andre leveringsmåter så send oss gjerne en mail til post@tittinngarn.no. Er det flere som ønsker det samme så skal vi se om vi ikke kan få flere leveringsmetoder i fremtiden

Hva er de forskjellige fraktmetodene?

Vi bruker pakke i postkassen som gjør at så lenge pakken din får plass i din postkasse så kommer den dit. Hvis den ikke får plass så må du på ditt nærmeste postkontor å hente den. Du vil da få beskjed om dette fra bring enten via sms eller mail.

Hvis du velger pakke i postkassen – henge på døra så vil pakken bli hengt på ytterdøren din i stedet for å bli levert til postkontoret. Du må da selv vurdere risikoen om noen andre kan ta den.

Norgespakke er levering direkte til postkontoret, også kalt klimanøytral servicepakke.

Hente i butikk velger du dersom du vil hente varene dine i butikken vår. Du vil da få en sms når vi har pakket klart, og det er klart seinest ved stengetid.

Sender dere til utlandet?

Vi kan sende til hele Europa. Fast porto på 170kr inntil 2kg med brevpost. Da er det ikke sporing. Ønsker du sporing så kan vi ordne dette, da kommer frakten på minimum 370kr. Ønsker du å bestille varer som skal sendes til Europa send en mail til post@tittinngarn.no med hva du vil bestille så ordner vi det manuelt. Da sender når den er betalt.

Hvordan pakker dere sendingene?

Vi pakker i e-ehandels poser som er laget i plast. Dette er for å holde fraktkostnadene så lave som mulig. Vi vakuumpakker garn slik at pakken skal ha større sjans for å passe i postkassen din. Bestiller du Norgespakke så vakuumpakker vi ikke. Vi sender også noen ganger i pappesker, hvis det er ting som kan bli ødelagt i sending når det bare er brukt pose.

Jeg har bestilt varer, men ikke fått noen ordrebekreftelse?

Har du sjekket spamfilteret ditt? Ofte kan ordrebekreftelser havne der, eller at mailadressen er skrevet feil. Hvis du er i tvil så kan du godt sende oss en mail til post@tittinngarn.no eller sende oss en melding på facebook eller instagram så skal vi sjekke ut for deg.

Jeg har ikke fått pakken min

Vær nøye på at du skriver inn riktig adresse, telefonnr og mailadresse. Hvis pakkene kommer feil så kan de ende opp i retur eller at de bare blir borte. Vi sender alle pakkene med sporing, så det alltid er mulig for oss å sjekke ut hvor pakken var sist.

Jeg har fått ødelagte varer

Først så vil jeg beklage at du har fått noe som er ødelagt. Send oss en mail til post@tittinngarn.no så skal vi få ordnet opp

Jeg har fått feil varer

Har du bestilt noe annet enn du tenkte, eller har fått feil? Send oss en mail til post@tittinngarn.no så ordner vi opp. Du får tilsendt ny pakke og returlapp du fester på for å sende det tilbake til oss.

Kan jeg velge hvor jeg kan hente pakken min?

Dessverre så kan vi ikke pr dd justere hvor pakkene kommer. De kommer enten i postkassen din eller til postkontoret/post i butikk nærmest din adresse

Jeg vil sende til noen andre enn meg

Den enkle løsningen er her rett og slett bare å legge igjen kommentar; Pakken skal sendes til xxx Navn, adresse og postnr til den som skal få pakken.

Jeg skal bestille en gave, kan dere pakke inn?

Legg igjen beskjed om at du ønsker at varene skal pakkes inn så ordner vi selvfølgelig det

Jeg har fått ødelagte varer

Først så vil jeg beklage at du har fått noe som er ødelagt. Send oss en mail til post@tittinngarn.no så skal vi få ordnet opp

Jeg vil ikke at dere skal vakuumpakke garnet mitt

For å sikre deg at varene ikke blir vakuumpakket så kan du velge Norgespakke som porto. Eller bare legg igjen en beskjed om at du ikke ønsker at det vakuumpakkes.

Jeg vil at pakken skal sendes, men kunne bare velge hent i butikk

Noen ganger kan det ligge feil i systemet vårt. Hvis du vil ha varer tilsendt men ikke kan velge annet enn hent i butikk bare skriv på kommentar om at den skal sendes. Vi sender deg en sms eller mail og ordner opp😊 Porto kan f.eks vippses i etterkant.

Hvordan kan jeg komme i kontakt med dere

Vi har mange måter du kan nå oss på.

Telefon: 476 11 118

Mail: post@tittinngarn.no

Eller facebook og instagram @tittinngarn

Vi får mer og mer henvendelser så har måtte begrense svarene noe. Men i åpningstidene så svarer en av oss så fort som mulig. Etter åpningstid så får du svar på mail og chat så lenge sjefen sjæl er tilgjengelig. (ho svarer stort sett bare ikke når ho sover)