Handekurven

Generelt

Vi vil hjelpe deg så godt vi kan! Ta gjerne kontakt en gang for mye enn en gang for lite! Du kan nå oss via mail til [email protected] chat på facebook eller instagram.

Butikken vår ligger midt i Storgata i Rakkestad sentrum. Tvers ovenfor Norli.

I hele Rakkestad så er det gratis parkering. Du kan parkere langs med jernbanen, på parkeringsplasser rundt om i sentrum, eller f.eks ved kulturhuset. Ser du en ledig plass så er det 90% sjans for at du kan parkere der. Fins ikke parkeringsvakter i Rakkestad så du kan nesten parkere på fortauet om du vil.

Du finner enkelt gavekort hos oss her. Vær obs på at gavekort kjøpt i butikk ikke kan brukes på nett, og gavekort kjøpt her i nettbutikken ikke kan brukes i fysisk butikk

Som medlem av kundeklubben får du gode tilbud, jevlige nyhetsbrev og muligheten til å samle opp poeng til senere bruk.

Via nyhetsbrevet vårt kan du også noen ganger få vite om tilbud før de lanseres. Slik at du kan planlegge og være tidlig ute – for å sikre deg et godt tilbud. Du får også noen ganger lov å komme før eller etter åpningstid for å sikre deg de beste tilbudene.

Du kan være med å bestemme hva som skal på tilbud. Send oss en mail med ønske om tilbud til [email protected] så kanskje det kommer i oppfyllelse.

Vi vakuumpakker for at pakkene skal bli så små som mulig slik at den kommer direkte i postkassen din. Garnet tar ikke noe skade av dette, men magebåndene kan kanskje bli litt skrukkete.

Vi hjelper deg gjerne med å finne farger. Send oss en melding på instagram eller facebook og fortell hva du er ute etter – så sender vi deg bilder av kombinasjoner. Vær obs på at dette får vi bare gjort i åpningstid og at det kan ta litt tid.

Vi har en del varer, men på langt nær alt. Er det noe du savner så ikke nøl med å ta kontakt. Vi har også mer i fysisk butikk enn vi har i nettbutikken f.eks pga manglende bilde.

Du kan gjerne ta kontakt med oss og høre. Dersom vi ikke har så kan vi godt høre videre for deg med noen andre butikker for å finne noen som har. Vi har mange slike forespørsler hver uke. Så dersom du ikke får noe svar fra oss send oss gjerne en ny melding og etterspør. Ting kan gå litt i glemmeboken.

Vi sjekker alltid  partinr. Hvis vi ikke har nok til ordren din i samme parti så tar vi alltid kontakt med deg. Bestiller du tilbudsvarer som vi selger ut så er det dog ingen garanti for at det blir samme parti. Men du vil allikevel få en melding i forkant.

Vi har et godt utvalg strikkepinner, og mange er i tre. Både KnitPro og Lykke har garanti. Så hvis du skulle være uheldig å knekke pinnen din mens du strikker, eller kanskje den har et hakk i seg – vaieren detter av? Da kan du sende den tilbake, skriv bare at den feiler det og det – så sender vi deg ny. Du trenger ikke henvise til ordrenr eller faktura

Hvis du bor i nærheten og ikke får til strikketøyet ditt så ikke nøl med å ta det med deg til oss i butikken – så skal vi hjelpe deg. Det er null problem og noe vi gjør gratis når du kjøper garn og varer hos oss.

Hvis du bor lenger unna så bare send oss melding på facebook eller instagram så skal vi prøve så godt vi kan å hjelpe til.

Vi har alle oppskriftene til Rauma som er strikket i garn vi har. Men vi har ikke alle ute i nettbutikken. Send oss en mail til [email protected] eller melding på Facebook og Instagram så skal vi enten få ordnet det manuelt for deg – eller så laster vi opp oppskriften i nettbutikken.

Betaling

Hos oss så kan du betale med kort eller faktura via klarna eller du kan vippse.

Dersom du av egne årsaker ikke ønsker å bruke klarna så bare send en mail til [email protected] så sender vi deg en faktura. Da blir varene sendt så fort vi får bekreftet at fakturaen er betalt.

Hvis du ikke har mulighet til å vippse eller sette inn på konto så kan vi lage faktura via paypal til deg. Da må du ta kontakt i forkant via [email protected]

Noen ganger så vil ikke teknologien. Får du noen feil iløpet av bestillingen din så ikke nøl med å send en melding på facebook, instagram eller send mail til [email protected]

Noen ganger (les: litt for ofte) så kommer bestillinger betalt med vipps inn som kansellert hos oss. Det er når det kanskje har vært noe problemer med vippskontoen eller det er brukt feil kort. Du vil da alltid få en mail fra oss med tilbud om at vi slår det manuelt. Ser vi at du har lagt inn to like bestillinger og den ene er kansellert så tar vi ikke kontakt

Bestilte du varer fra oss så vil du alltid få en ordrebekreftelse. Får du ikke det, og den heller ikke kommer i spam filteret ditt så har nok ikke ordren kommet igjennom. Hvis du prøver to ganger og det viser seg at den kom igjennom to ganger så vil vi ta kontakt før vi sender begge for å høre om det var meningen og bestille to like ordre.

Dersom du skal gjøre endringer på bestillingen din må dette gjøres skriftlig enten ved å sende mail til [email protected] eller på sms til 482 94 759.

Du kan også bestille på nytt, velge hent i butikk (for at portoen ikke skal legges til) og legge igjen beskjed om at det skal pakkes sammen.

Om rabattkoden du har mottatt ikke fungerer er du velkommen til å ta kontakt med oss på e-post ([email protected]) eller telefon så hjelper vi deg gjerne.

Dersom du skal gjøre kansellere bestillingen din må dette gjøres skriftlig enten ved å sende mail til [email protected] eller på sms til 482 94 759. Dette er kun mulig så lenge ordren ikke allerede er sendt fra oss.

Dersom du skal gjøre endringer på bestillingen din må dette gjøres skriftlig enten ved å sende mail til [email protected] eller på sms til 482 94 759.

Produktrelatert

Vi selger en god del oppskrifter uten garn. Men vi har også noen oppskrifter som må kjøpes med garn. Alle oppskriftene fra Sandnes og Rauma må man kjøpe minst 4 nøster fra leverandøren for å få kjøpt hos oss (eller til et prosjekt). Sånn er reglene og de forholder vi oss til da vi ikke ønsker å miste de som leverandører.

Har vi en garnpakke du gjerne vil ha, men du kanskje vil strikke i et alternativt garn? Det ordner vi! Send oss en mail til [email protected] eller send melding på chat via facbook eller instagram.

Selvfølgelig! Legg igjen en beskjed hos begge to at den skal sendes med varer fra Retro og Titt inn garn – og velg klikk og hent hos Retro så løper de over veien til oss og vi pakker det i samme pakke. Porto og miljø spart.

Vi har veldig mange flere knapper i butikken enn i nettbutikken. Bare send oss en melding eller mail til [email protected] med hva slags type knapp du vil ha så sender vi bilder i retur.

 

Vi kan få tak i alt av broderier fra permin.dk og evarosenstand.dk. Bare send oss en mail til [email protected] med hvilke broderier du ønsker – så bestiller vi de og gir beskjed når vi har fått de inn på lager. Stort sett etter max 2 uker.

Fra Hillesvåg kan vi bestille ALT helt ned i 1 stk av hver. Så hvis du vil ha noe derifra som vi ikke har inne så er det minste problemet. Send oss en mail til [email protected] så skal vi bestille. Det er 2-3 ukers levering.

Frakt

Vi har dessverre måtte sette fri frakt grense til 1800kr da porto har økt drastisk i pris. Dersom vi må ettersende noen varer så sendes disse selvfølgelig fraktfritt – og du kan også legge til flere varer i den bestillingen dersom du ønsker det. 

Hvis pakken er relativt liten og mulig å sende som brev kan du gjerne legge ved en kommentar om at dette er ønskelig. Vi vil i så fall refungere mellomlegget ved sending.

Vi pakker ordre hver dag, og sender til deg så fort vi kan.

Vi bruker pakke i postkassen som gjør at så lenge pakken din får plass i din postkasse så kommer den dit. Hvis den ikke får plass så må du på ditt nærmeste postkontor å hente den. Du vil da få beskjed om dette fra bring enten via SMS eller mail.

Norgespakke er levering direkte til postkontoret, også kalt klimanøytral servicepakke.

Hente i butikk velger du dersom du vil hente varene dine i butikken vår. Du vil da få en SMS når vi har pakket klart, og det er klart seinest ved stengetid.

I tillegg har vi PostNord som leverer til ditt nærmeste hentested.

Vi pakker i e-ehandels poser som er laget i plast. Dette er for å holde fraktkostnadene så lave som mulig. Vi vakuumpakker garn slik at pakken skal ha større sjans for å passe i postkassen din. Bestiller du Norgespakke så vakuumpakker vi ikke. Vi sender også noen ganger i pappesker, hvis det er ting som kan bli ødelagt i sending når det bare er brukt pose.

Har du sjekket spamfilteret ditt? Ofte kan ordrebekreftelser havne der, eller at mailadressen er skrevet feil. Hvis du er i tvil så kan du godt sende oss en mail til [email protected] eller sende oss en melding på facebook eller instagram så skal vi sjekke ut for deg.

Vær nøye på at du skriver inn riktig adresse, telefonnr og mailadresse. Hvis pakkene kommer feil så kan de ende opp i retur eller at de bare blir borte. Vi sender alle pakkene med sporing, så det alltid er mulig for oss å sjekke ut hvor pakken var sist – med mindre du har valgt brevpost.

Det er ikke forsikring og sporing på pakker i postkasse eller pose på døra, dersom disse forsvinner under sending er dette på kjøpers regning.

Opplever du at pakken ikke kommer innen rimelighetens grenser så send oss en mail så oppretter vi en sak hos Posten. Vær oppmerksom på at de ber deg alltid vente 14 dager først. 

Først så vil jeg beklage at du har fått noe som er ødelagt. Send oss en mail til [email protected] så skal vi få ordnet opp.

 

Har du fått feil? Send oss en mail til [email protected] så ordner vi opp. Du får tilsendt ny pakke og returlapp du fester på for å sende det tilbake til oss.

Dessverre så kan vi ikke per d.d. justere hvor pakkene kommer. De kommer enten i postkassen din eller til postkontoret/post i butikk nærmest din adresse

 

Den enkle løsningen er her rett og slett bare å legge igjen kommentar; Pakken skal sendes til xxx Navn, adresse og postnr til den som skal få pakken.

Da kan du krysse av for dette ved betaling, så ordner vi selvfølgelig det

For å sikre deg at varene ikke blir vakuumpakket kan du krysse av for dette ved betaling.

Noen ganger kan det ligge feil i systemet vårt. Hvis du vil ha varer tilsendt men ikke kan velge annet enn hent i butikk bare skriv på kommentar om at den skal sendes. Vi sender deg en SMS eller mail og ordner opp. Porto kan f.eks vippses i etterkant.

Det er ditt ansvar som kunde å legge inn riktig adresse og hente pakken når du får hentemelding om dette. Dersom vi får en pakke i retur grunnet feil adresse eller uhentet pakke, vil vi refundere deg for produktene, men ikke frakten.

Dersom du skal gjøre endringer på bestillingen din må dette gjøres skriftlig enten ved å sende mail til [email protected] eller på sms til 482 94 759.

Det er ditt ansvar som kunde å legge inn riktig adresse og hente pakken når du får hentemelding om dette. Dersom vi får en pakke i retur grunnet feil adresse eller uhentet pakke, vil vi refundere deg for produktene, men ikke frakten.

Pakker som sendes via hentested og PostNord er forsikret, men pakker i postkasse eller i pose på døra er ikke forsikret, og dersom disse forsvinner under sending er dette på kjøpers regning. Vær oppmerksom på at “forsikringen” går på vekt og vil dekke særdeles lite.

Kontakt oss!

Telefon (nettbutikken): 482 94 759
Telefon (butikken): 476 11 118
E-post: [email protected]
Sosiale medier: @tittinngarn

Vi får mer og mer henvendelser så har måtte begrense svarene noe. Men i åpningstidene så svarer en av oss så fort som mulig. Etter åpningstid så får du svar på mail og chat så lenge sjefen sjæl er tilgjengelig.

Rask levering

Sendes raskt til hele Norge

Lett og trygt

Betal med Klarna etter 14 dager

Internasjonalt

Bestill uansett hvor du er

Sikker betaling

Klarna / Vipps